dimarts, 13 d’agost del 2013

Set estrofes

Douarnenez (La Bretanya). Fotografia: Empar Sáez

SET ESTROFES

Jo era només allò 
que tu tocaves amb la mà, 
sobre qui recolzaves el front 
en la nit fosca i paorosa. 

Jo tan sols era allò que 
distingies des de dalt, 
un oval imprecís primer, 
la fesomia molt més tard. 

Vas ser tu, ardent, 
qui per la dreta, per l'esquerra, 
a còpia de xiuxiueigs 
em vas formar el cargol de l'orella. 

Vas ser tu, estrebant 
la cortina, qui en el tall humit i fosc 
de la meva boca vas posar 
la veu, per poder dir el teu nom. 

Jo estava pràcticament cec. 
Tu em vas donar la vista
apareixent i desapareixent.
És així com es deixa rastre. 

És així com es creen mons. 
I, havent-los fet, sovint 
els deixen donant tombs, 
malmetent els seus fruits. 

I així ho llancen al fred, 
a l'escalfor, a la llum, a la foscor, 
i així, perdut en l'univers, 
continua girant el món. 


Joseph Brodsky, Poemes escollits 
Traducció: Judit Díaz Barneda
Edicions de 1984, 2013

2 comentaris:

  1. Oh, aquesta fotografia m’ha portat a recordar la coberta de l’àlbum “Physical Grafitti” dels Led Zeppelin. Potser la coneixes?

    Em sembla que l’escullo calendari d’advent oficial d’aquest estiu ^_^
    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies, Sergi, per fer-me adonar d'aquesta semblança. No la recordava, però quan he buscat la imatge m'ha agradat molt trobar-hi similituds. Aquella coberta és magnífica!!!

    Una abraçada, i ja comença el compte enrere particular per a la propera trobada (a casa nostra, naturalment!)

    ResponElimina